Victron TS 800 accuscheider 12V 50A 24V 25A (1x)

BBAtechniek - Victron TS 800 accuscheider 12V 50A 24V 25A (1x)
BBAtechniek - Victron TS 800 accuscheider 12V 50A 24V 25A (1x)
BBAtechniek - Victron TS 800 accuscheider 12V 50A 24V 25A (1x)
BBAtechniek - Victron TS 800 accuscheider 12V 50A 24V 25A (1x)
BBAtechniek - Victron TS 800 accuscheider 12V 50A 24V 25A (1x)
Artikelnr
8545
Verpakkingseenheid
1
voor voertuig elektronica bij Euro 5 en 6 motoren

Afmetingen

Lengte
21,30 cm
Breedte
12,00 cm
Hoogte
3,00 cm

Vermogen en energie

Aansluitspanning Min.
10,00 V
Aansluitspanning Max.
30,00 V
Uitgangsspanning
30,00 V
Stroomverbruik
50,00 A

Kleur
Zilver grijs

Ingangsspanning: 10-30Vdc
Uitgangsspanning: 2-30Vdc
Stroom capaciteit: 50A
Aansluiting: M8

De TS 800 is een DC/DC converter voor het laden van een extra accu in voertuigen met intelligente dynamo. Doordat deze dynamo's (aangestuurd door de voertuig elektronica bij Euro 5 en 6 motoren) zelfs met draaiende motor vaak niet een continu correcte laadspanning afgeven, is een DC/DC converter noodzakelijk om de extra accu op peil te houden.

Om de startaccu van het voertuig te sparen, zal de TS 800 pas stroom leveren zodra de motor loopt. Dit is mogelijk door de ingebouwde motorloop detectie. In plaats van deze detectie kan de TS 800 ook worden ingeschakeld via een programmeerbare input.

De TS 800 is volledig programmeerbaar middels een zeer eenvoudige en overzichtelijke PC applicatie. De uitgangsstroom (maximaal 50A) heeft een automatische begrenzing welke instelbaar is. De automatische begrenzing wordt actief zodra de temperatuur in de buurt van een ingesteld maximum komt.

De uitgangsspanning is instelbaar voor alle automotive situaties en is door de automatische buck/boost regeling onafhankelijk van de ingangsspanning. Deze regeling zorgt er ook voor dat de stroom nooit de ingestelde waarde zal overschrijden. Ook niet in het geval dat de ingangsspanning hoger is dan de uitgangsspanning.

Veel gestelde vragen
Q: Ik heb een relais in mijn Euro 5/6 voertuig maar ervaar geen problemen met het laden van een tweede accu.
A: Indien uw rijgedrag de smart dynamo niet in de kaart speelt en u gebruikt weinig energie uit uw accu dan zou het kunnen dat u er vooralsnog weinig van merkt.   

Q: Moet ik alleen mijn relais vervangen als ik een DC/DC converter wil installeren?
A: Ja, alleen het relais vervangen door een DC/DC converter en deze volgens het schema aansluiten.  

Q: Ik heb een Euro 6 motor en meet spanningen, (in een 12V voertuig) boven de 15V, kan de DC/DC converter dit ook omzetten?
A: Ja, de DC/DC is mede ontwikkeld om deze hoge spanning naar beneden te transformeren. 

Q: Kan ik instellingen zelf wijzigen in de DC/DC converter?
A: Ja, deze DC/DC converter is naar wens programmeerbaar met maat software.  

Q: Als ik de auto uitzet gaat de DC/DC converter dan ook uit?
A: Ja, de DC/DC meet met een ingebouwde motorloop detector of de motor draait of niet en zal uitgaan als de motor niet meer draait.    

Q: Bij een Euro 6 dynamo kan de dynamo zelfs vrijlopen en minimaal stroom leveren, wat doet DC/DC converter hiermee? A: De DC/DC converter zal dan de startaccu tijdens het rijden ontladen en daardoor zal de state of health sensor de dynamo spanning weer verhogen en stroom gaan leveren.   

Q: als ik een intelligent relais met programmeerbare waarde programmeer naar een lagere spanning werkt dat dan?
A: Nee, gevolg is dat eerst de tweede accu helemaal wordt ontladen en daarna niet meer geladen kan worden door de lage dynamo spanning.